Skip to main content

Pobočková telefonní ústředna od PROTRADING s.r.o. – dodávka a servis

Pobočková telefonní ústředna – popis

PBX (Private branch exchange), česky pobočková telefonní ústředna, je zařízení tvořící privátní telefonní síť. Vznik těchto zařízení byl původně motivován úsporami poplatků za každé telefonní číslo. Ústředna se připojí k VTS (veřejná telefonní síť) jenom několika linkami (a za tyto se platí operátorovi) a veškerý telefonní provoz uvnitř firmy (mezi telefony, tzv. pobočkami) je zdarma (klidně i tisíce telefonů). Tyto systémy se během posledních cca 100 let bouřlivě vyvíjely. Posledních cca 20 let se je snaží telefonní operátoři vymýtit jednak službami a funkcemi mobilních sítí jako takových, a také nabízením tzv. virtuálních telefonních ústředen.

Dá se říct, že pro některý typ zákazníka je výhodné mít vlastní PBX, pro jiného zase všechny své potřeby řešit přes telefonního operátora. Navíc je zde další možnost, kdy je telefonní ústředna nabízena jako cloudová služba poskytovaná třetími subjekty (t.j. ne velkými telefonními operátory, ale nezávislými firmami) na základě pravidelných měsíčních plateb.

Výhody a nevýhody jednotlivých řešení:

Vlastní PBX – výhody:

  • velmi vysoká spolehlivost systému a nezávislost. V případě výpadku operátora anebo internetového připojení je zachován vnitřní telefonní provoz
  • fyzická i morální životnost kvalitních systémů při pravidelném servisu a upgrade sw běžně dosahuje 20 i více let
  • možnost redundantního připojení PBX do VTS (různá rozhraní jako linky PSTN(analog), ISDN, SIP trunky, atd., i od více operátorů najednou). Při poruše jednoho z odchozích kanálů se provoz automaticky přesměruje přes funkční kanál
  • správu systému i bezpečnostní politiku a nastavení oprávnění pro konkrétní pobočky má pevně v rukou vlastník PBX
  • možnost síťování těchto ústředen napříč městy, státy a kontinenty pomocí VPN, opět s možností redundance. Volání mezi takto zesíťovanými PBX je zdarma
  • nepřeberné množství služeb konfigurovatelné zvlášť pro každou pobočku
  • různé úrovně práv odchozích telefonních hovorů – stát, časová zóna, konkrétní předvolba či telefonní číslo povolit/zakázat, atd.
  • podmíněné i nepodmíněné přesměrování, konferenční hovory, hunting group (současné vyzvánění více poboček najednou)
  • možnost mít svou pobočku kdekoliv na světě také v mobilu a počítači
  • hlasové schránky, záznam hovorů a statistiky, SMS, MMS, uvítací hlášky a IVR, vlastní call centrum atd.
  • velmi nízká cena analogových telefonů (300 – 600,- Kč/ks) s funkcí CLIP (identifikace volajícího)

Vlastní PBX – nevýhody:

  • vyšší počáteční náklady spojené s nákupem a instalací systému
  • nutnost mít vlastního správce systému (IT oddělení) anebo externí servisní firmu

Cloudová PBX a virtuální ústředna či služby mobilních operátorů – výhody:

  • nulové vstupní náklady, zpravidla pouze pravidelná měsíční platba za konkrétní počet užívaných čísel a služeb
  • není potřeba řešit servis ani nastavení služeb ústředny, odpovědnost za provozuschopnost nese poskytovatel služby, jste čistý uživatel
  • v závislosti na smluvních podmínkách poskytovatele služby více či méně pružné přidávání či rušení telefonních čísel v případě růstu či poklesu počtu zaměstnanců (využívaných poboček)

Cloudová PBX a virtuální ústředna či služby mobilních operátorů – nevýhody:

  • absolutní závislost na operátorovi či poskytovateli služby. Např. ceny se mohou zvedat a útěk od tohoto k jinému nemusí byt obchodně ani technicky jednoduchý
  • nevídíte jaké zázemí, personál či technologie operátor má. Pokud nastane totální výpadek služeb (u všech našich operátorů jsme to již zažili), tak si mezi sebou ve firmě nezavoláte
  • všechny vaše hovory (i interní), jejich případný záznam pokud tuto službu využíváte, probíhají a jsou ukládány nevíte kde…

Pokud si myslíte, že by pro vás nakonec byla nejvhodnější fyzická PBX

či provozujete starší takový systém a chcete jej posunout na novou úroveň (nové funkcionality, upgrade) nebo potřebujete jeho pravidelný servis, firma PROTRADING s.r.o. je zde pro vás.

Máme certifikace a více než 20ti-leté zkušenosti s dodávkami, instalací a servisem (24/7/365 s garantovanou dobou servisního zásahu). Zabýváme se zejména systémy od výrobce Alcatel – Lucent, ale i dalšími (Ascotel, Aastra, Yeastar, 2N, Ericsson, Siemens a pod.).

Alcatel – Lucent OXO Connect Evolution

Systém Alcatel-Lucent OXO Connect Evolution nabízíme buď jako dodávku úplně nového systému nebo jako upgrade pro starší systémy OmniPCX Office, či prostě OXO. Zde je výhodou poměrně široká zpětná kompatibilita hardware (karty i systémové telefony).

Platforma OXO Connect je hybridní systém připravený pro cloud, který mimo jiné zahrnuje:

  • škálovatelné služby cloudu Rainbow
  • ucelenou řadu drátových i bezdrátových telefonů
  • řadu desktopových aplikací pro zvýšení produktivity
  • konfigurovatelné uvítací hlášky od jednoduchého pozdravu až po IVR
  • jednu datovou infrastrukturu pro hlasové a datové služby
  • vysokou úroveň zabezpečení před hackery